Czy benefity też mogą zachorować na koronawirusa?

Czy benefity też mogą zachorować na koronawirusa?

Pandemia koronawirusa zaskoczyła pracodawców i pracowników. Na dobre zmieniła styl życia i nasze dotychczasowe codzienne przyzwyczajenia. Można stwierdzić, że działamy w trybie nieustającego zarządzania kryzysowego. Do pokonania trudności, z jakimi mierzą się firmy potrzeba wiele kreatywności. Czy w takiej rzeczywistości pracodawcy są w stanie w ogóle zaoferować wartościowe benefity swoim pracownikom? Czy koronawirus również zaraził świadczenia pozapłacowe? Dlaczego pracodawca powinien się dwa razy zastanowić, zanim ograniczy lub zlikwiduje budżet benefitowy?

 

Firmy z dnia na dzień musiały spotkać się z dużą zmianą. Masowa organizacja trybu pracy zdalnej nie u wszystkich okazała się łatwa. Część z nich w ogóle nie była przygotowana na taką sytuację. Kolejny temat to zarządzanie pracownikami w dobie takiej zmiany, którzy zwyczajnie swojej pracy nie mogą wykonywać lub możliwości ich pracy zostały znacznie ograniczone. Nawet jeśli firmy znajduje się teraz w stanie wstrzymania częściowego lub całkowitego swoich biznesów, wkrótce Ci, co przetrwają powoli będą wracać do pełnych obrotów. Aby nadrobić stracony czas i sprawnie postawić biznes na nogi pracodawcy będą potrzebowali dobrych zespołów. Ludzi zmotywowanych i zachęconych do pracy, być może wiele trudniejszej i wymagającej niż przed pandemią. Jak bardzo kluczowe są w tym motywowaniu benefity? Stawiając w tym czasie na świadczenia pozapłacowe, pracodawcy mają szansę wykazać się umiejętnościami dostosowania się do nowych warunków, nawet jeśli nie są łatwe. Ci, którzy zadbają o dobro pracowników i docenią ich dotychczasową pracę mają większe szanse na ich lojalność i utrzymanie, a nawet zwiększenie zaangażowania.

O benefitach należy pomyśleć nieszablonowo, to co do tej pory było proste w zaoferowaniu pracownikom, jest praktycznie niedostępne.

Typowe świadczenia jak chociażby karty sportowe czy bilety do kina, które do niedawna były całkiem przystępnym sposobem na motywowanie kadry, w obecnej rzeczywistości nie są realne do zrealizowania. Jeszcze trochę musimy poczekać, zanim swobodnie wyruszymy na seans czy zajęcia z jogi.

W tym momencie dużym ułatwieniem i pomocą są platformy benefitowe jak chociażby WannaBuy. Takie rozwiązania powstają właśnie po to, by ułatwiać życie pracodawcom.

Spędzając czas w domu, w dużej mierze sięgamy do zasobów internetowych. Oglądamy, czytamy i… robimy zakupy online. Cały rynek e-commerce ma teraz pełne ręce roboty. Spora część sklepów i usług przeniosła swoje działania do sieci. Z nudów, czy dzięki dobrze sprofilowanym reklamom trafiamy na produkty, których potrzebujemy i które chętnie kupujemy.
Już wiemy, że nie uszczęśliwimy teraz pracowników finansując im zajęcia fitness, czy wyjście do kina, ale możemy sprawić, że ich zakupy będą tańsze. Opcja wyboru i zastępowalności benefitów to najlepsza forma świadczeń pozapłacowych dostosowana do obecnej rzeczywistości. Pracownik może korzystać z tego, czego w danym czasie potrzebuje. Jeśli wyjście na siłownie w dzisiejszej rzeczywistości jest nie możliwe, pracownik nie traci świadczeń benefitowych. Zgromadzone środki może wykorzystać, chociażby na zakup ubrań, butów czy gadżetów domowych. W WannaBuy pracodawcy dysponują szerokim wachlarzem benefitów w postaci e-voucherów do zrealizowania w różnych sklepach i usługach. Pracownicy mogą skorzystać z zakupów mi in. na Zalando, 4F, Virtualo, Yes, Tefaland, Dajar, Apart czy otrzymać zniżkę na naukę angielskiego na platformie Tutlo. Każdy znajdzie coś dla siebie. Pozwól pracownikom decydować.

WannaBuy to nie tylko platforma benefitowa. To również świetne i dostosowane narzędzie pozwalające doceniać pracowników za ich osiągnięcia. Daje możliwość jasnej komunikacji celów wraz z nagrodami, przez co pracownik wie, o co gra i jakie warunki musi spełnić. Wszystko to oczywiście opiera się o stosowanie mechanizmów grywalizacji.
Menadżerowie zaś dobrze wiedzą, że wyróżnienia i nagrody indywidualne to świetny sposób na motywację i docenienie pracownika. Nie ma potrzeby szukać pomysłu i inspiracji w internecie. Dzięki WannaBuy przyznanie indywidualnej nagrody jest proste. Pracodawca zasila konto pracownika, a on wybiera najlepszą dla siebie opcję na nagrodę.

W sytuacji, w której mamy więcej ograniczeń niż możliwości musimy rozsądnie podejmować decyzje i przewidywać ich następstwa.

Pamiętajmy, że filarem każdej firmy są ludzie. Zmotywowani i docenieni są bardziej efektywni, a ich praca przekłada się na zysk organizacji. Nie rezygnujmy z form ich motywacji i doceniania.